Isnin, 30 November 2009

saLaH aKu kE??

aku bengang betul la..bengang sgt2..selama nie aku diam kan jer, aku ikutkan jer tp makin melampau2 lak..kes nie jd arie khamis lepas..masa tu dh dekat pukul 6 ptg..ada 1 org customer call bg tau psal tiket yg dia mintak di booking adalah pd 29.11.09 tp dlm tiket tu 29.12.09..

aku pn check la and siasat mmg betul dia mintak 29.11.09 bukan 29.12.09..tp memandangkan boss aku selalu duk sebut yg cara dia bekerja and dia buka company nie berlandaskan cara islam so dh tentu la aku pkir yg boss aku akan tanggung semua nie...dh terang2 benda nie salah company atau lebih tepat lg salah dia (dia tu boss aku) aku bukan main tuduh tp customer tue sndiri ckp dia yg buat booking nie..dia yg salah key in..tp aku cuba la ckp elok2 dgn customer cuba utk toloenrasi dgn customer..aku try utk settlekan masalah nie..anwy selama nie ada masalah pn aku gak yg settlekan..semuanya letak kat bahu aku..bukan 1st time tau aku kena marah and maki dgn customer di sebabkan kesalahan org lain..klu aku yg salah aku bole terima and perbetulkan tp bila org lain yg uat salah tp aku kena maki klu u all bole terima ke?

pada hari kejadian aku dh cuba mintak customer tanggung sebahagian dr kerugian,penat tau aku pujuk dia utk bayar separuh..walaupun kena marah and maki aku cakap gk..so bila dia setuju aku ckp dgn boss aku nak proceed tak..ialah dh salah kan kena la beli tiket baru tuk dia..dia pulak punya byak sgt cite..mcm2 dia tanya,mcm tak puas ati je sbb kena tanggung kerugian abis dh salah ko tak kan nk uat tak tau lak kan..klu salah aku mmg aku rela potong gaji aku tp terang2 salah ko ok..kata berkerja cara islam so beli je la tiket baru..tue satu hal..bila dia duk tanya mcm tak puas ati,sedangkan masa tue dh kul 6.40 ptg wei..aku ada hal and kejar masa perlu balik masa tue gk..ingt senang ke aku nak tinggalkan keja aku mcm tue je??susah ati aku tau..tp sbb keadaan yg memaksa aku blah la..tp aku blah pn keja aku tgal separuh tau tgah tgu confirmation dia je,klu dia ckp proceed so proceed je la klu dia ckp tak bole,jawap la dgn customer..aku dh tak nak kena maki lg..

masa aku on the way nak balik tu,dia call tanya napa aku blah mcm tue je..aku ckp aku ada hal..dia ckp abis kes nie sapa nak settlekan..klu ckp baik2 tak pe la gk aku bole consider la sama tp nie ckp main tengking je..siap maki2 aku lg..kurang ajar la nama nya tue..dh la nak aku uat keja lebih masa yg tak di bayar OT aku ulang sekali tak di bayar ok OT aku..kiranya keja lebih masa aku nie free la..tp bole pulak herdik2 aku..ko pikir aku patung ke??emm sbb tak tahan aku tengking la dia balik..padan muka ko..sapa suruh tak hormat perasaan org,ko ingt org bole hormat ko ke klu mcm tu gaya nya...pantang betul aku klu org mcm nie..

tp di sebabkan komitmend aku pd keja,aku naik balik ke syrkt konon nak settlekan la masalah yg dia sndiri timbulkan tu..tp aku masuk company dlm keadaan marah yg amat sgt...sgt2 marah,rasa mcm nak bakar jer company nie..but aku try jugak settlekan hal tu siap key in kan lg..and tgu..ntah tgu aper pn aku tak tau la tgu diaorg uat kputusan sbnarnya sama da nak proceed @ tdk..lebih kurang dlm setengah jam la aku tgu kat kul 7.30 mlm..tiba2 aku nmpak boss aku tu dtg office hah tau pn ko nak bertanggungjawap kan..aku nampak muka dia je aku terus blah..malas la aku nak tgok muka dia tue..so aku ajak bf aku blah..actually bf aku duk tgu aku dr kul 5.30 lg..dia nak tukar keta,keta aku antar g service so aku pakai la keta dia selama keta aku kt bengkel.keta aku arie khamis ptg tue baru siap so dia ambik keta aku antar kt aku and ambik keta dia balik sbb mlm tue dia nk balik kg..huh dia tgu dekat 2 jam mau nya tak meroyan dlm keta..last2 dia naik carik aku kt office..tgok aku mcm org gila je..terus dia tgu aku dlm office..nak protect aku la kononya..huahuahua..anwy dia la kekuatan aku skrg nie..mcm2 masalah yg menghimpit aku tp dia tak pernah putus asa dgn aku..aku tau berat ati dia nak tgalkan aku kt sini mlm tu dlm keadaan aku tak keruan tp dia dh berjanji dgn org yg nak tumpang dgn dia tu and mlm tue pn mlm raya,tak kan aku nak halang dia balik lk..

arie nie aku masuk gk keja walaupun dlm keadaan separuh hati..emm dia lak tak da..aku tak tau la dia takut or depa ader plan sendiri..maybe aku akan di buang sebab kes nie tp aku redha sbb aku dh buat yg terbaik and bukan salah aku..selama nie aku sgt komited pd keja..byak kali gk aku balik lmbt walaupun aku tidak di bayar tp aku tidak berkira sgt..sbb niat aku iklas utk membantu,ye la sesama melayu kena tolong menolongkan....klu korang tau gaji aku mesti korang sodih mendengarnya..keja yg aku uat tak setimpal dgn gaji yg aku dpt..tp aku pegang satu je tuhan itu MAHA KAYA dan PEMURAH..lgpun doa2 org yg teraniya dan yatim seperti aku nie akan di dengar oleh NYA..so aku nak risau aper kan..




1 ulasan: