Khamis, 12 November 2009

ANUGERAH DARI KEGAGALAN


Dari kegagalan
Satu percintaan
Kualami
Penderitaan
Kesengsaraan
Kebatinan

Tapi di sebalik
Semua kepahitan
Tersembunyi
Oh keinsafan
Dan pengertian
Yang amat dalam

Terbukti kegagalan
Bukanlah kehancuran
Dengan anugerah
Nikmat dan hikmat
Kehidupan

Aku pelajari
Mengenali diri
Dan siapa kita
Yang sebenarnya
Di bumi Tuhan
Ho ho..

mesti korang familiar dengan lagu nie kan..lagu yang di popularkan oleh Dato’Shakes nie memberi erti yang amat mendalam pada kehidupan aku..

lirik lagu nie mengambarkan bahawa di sebalik kepahitan dan penderitaan yang di hadapi tersembunyi satu kesedaran dan keinsafan..dari situ aku belajar erti hidup..dimana kegagalan adalah pelajaran terbaik untuk aku mengharunggi masa depan..tanpa nya kita tak kan pernah sedar akan kejahilan kita selama nie..

setiap sesuatu yg berlaku pada kita tersembunyi satu hikmah yang kita tak nampak dan ketahui sehingga kita bersabar menghadapinya dan akhirnya dengan sendiri hikmah yg tersembunyi itu akan kita sedari..

kegagalan bukan lah menjurus kita kepada kehancuran tetapi adalah hikmah yg mungkin membawa kita kepada kejayaan yang lebih besar..dari situ kita akan belajar mengenal diri dan siapa kita sebenarnya di sisi DIA MAHA PENCIPTA..

aku akan cuba belajar bersabar dalam menerima semua kegagalan ini walaupun aku tau amat sukar tapi aku akan cuba mempositifkan diri aku supaya aku tidak hancur dan musnah pada masa depan..tiada siapa yang dapat mengubah diri kita melainkan kita sendiri yg berusaha untuk berubah.

3 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. 2nd time nmpak ur blog..n kebetulan apa yg u tulis btol2 'terkena' kt jiwa kite..ape pon..nice entry n thanx..it give me sumthing so i can think widely.. =)

    BalasPadam
  3. aper yg i tulis adalah dr pengalaman lalu...i harap serba sedikit dpt mambantu u..

    BalasPadam