Isnin, 9 November 2009

Negeri Sembilan Menang Piala Malaysia

aku nak cite berkenaan bola sepak yg berlangsung arie sbtu lepas di mana Kelantan lwn N.Sembilan..semua sedia maklum yg N.Sembilan telah menjuarai piala malaysia tetapi yg aku kesalkan sgt tindakkan penyokong kelantan yg telah mencemari pelawanan tersebut dgn membakar harta awam..sepatutnya penyokong2 tersebut perlu lebih rasional dan aku pelik la kenapa kebanykkan penyokong kelantan yg akan bertindak seperti itu?adakah mereka jenis yg sukar menerima kekalahan??tidak aku nafikan la ada jugak penyokong dr negeri lain yg pernah betindak demikian tetapi yg aku nampak and baca kebanyyakkan dr penyokong sebelah pantai timur..setahu aku uat masa nie tiada perlawanan yg besar akan di lakukan di kelantan di sebabkan kisah penyokong meraka membakar kereta polis dulu..

sepatutnya mereka kena terima adat pertanding kalah menang tue benda biasa..mgkin mlm tue nasib tidak menyebelahi kelantan..tetapi penyokong kelantan seolah anggap tiada lg peluang kedua utk masa depan..berterima kasih la kepada pemain Kelantan sebab dpt ke separuh akhir and bukan senang nak capai ke tahap itu..mcm2 pemain dh korban utk sampai ke tahap itu,mereka dh mencuba tetapi itu dh takdir mereka utk kalah patutkah mereka di hukum?

tindakan anda membakar kerusi itu akan mengubah keputusan ke?klu la mlm tue kelantan menang adakah excident membakar itu akan di lakukan oleh penyokong N.Sembilan?u all rasa kenapa ya penyokong kelantan suka membakar benda bila pasukan mereka kalah??pada sapa mereka nak tujukan amarah mereka itu sebenarnya..

aku arap excident sebegini tidak berlaku lagi tmbah lg melibatkan negeri yg di gelarkan serambi mekah..tahniah kepada pemain N.Sembilan di atas kemenangan anda..walaupun di kelilinggi org ribuan penyokong kelantan anda berjaya mengatasi emosi anda dgn semangat yg tinggi..utk pemain Kelantan anda tidak kalah tetapi anda dh menang kerana dpt memasuki pertandingan akhir..walaupun penyokong anda tidak menghargai anda tetapi ada penyokong dr negeri lain menghormati kesungguhan anda..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan