Isnin, 16 November 2009

Majlis Cukur Cambul-Batrisya Aneesa

Batrisya Aneesa bt Muhammad Akmal (betul ke aku eja nie?) telah di lahirkan pada bulan oktober 2009 tp aku lupa la berapa hari bulan..aku nie mmg mudah lupa klu main dgn no nie..
gambar kat atas nie dlm 2,3 arie selepas tisya di lahirkan..

pada hari sbtu lepas (14.11.09) majlis cukur jambul telah di adakan utk batrisya pada sebelah petang lebih kurang pukul 5 ptg pd sebelah mlm pulak telah diadakan majlis tahlil utk arwah..kebetulan pd hari tue aku demam pulak..tak byak yg dpt aku bantu..aku cuma tbaring jer..
emm batrisya nangis pulak bila dh byak sgt tgan usik dia..mgkin rimas kot

baru aku tau..rupanya kelapa tue utk letak rambut yg telah di potong lepas tu kelapa tersebut kena tanam..dlm kelapa tue ada air kelapa lg..aku duk ingt air kelapa tue utk letak kat mulut baby..rupanya tidak..mengikut maklumat yg aku terima la..rmbut bayi kena cukur habis sbb tak elok bia rambut bayi yg asal dr dlm kandungan tue..katanya kotor..org kata la ya..may be lepas nie batrisya akan di botakkan..

antara souvenir utk majlis cukur jambul..ada bunga telor,pulut kuning and dodol..

yg nie bunga telor utk majlis tahlil

aku doakan semoga batrisya akn menjadi seorg anak yg berguna dan membahgiakan ibu bapa nya serta menjadi seorang manusia yg baik utk negara dan bangsa..tahniah kepada kedua ibu bapa yg NAS RAIHANA MUHD NASIR & MOHD AKMAL..



1 ulasan:

  1. comelnya baby tu...mcm auntie nian dia ler....hehe

    BalasPadam