Khamis, 29 Oktober 2009

POLITIK?

aku sebenarnya tak suka sentuh isu politik nie takut kena band pulak nanti or ada yg tak puas ati atas isu yg aku ckp kan tp sbg rakyat malaysia aku ada hak bersuara bukan ke kita mengamalkan prinsip demokrasi..

politik bukan la bidang aku malah klu bole aku nak mengelakkan diri dr arena politik sbb aku tak serasi dlm situasi tersebut dan aku tak suka..dulu aku pernah belajar la serba sedikit pasal politik and aku mmg tak berapa minat utk mengikuti cara tersebut..aku tidak sokong mana2 pihak baik kerajaan mau pun pembangkang..aku sbg rakyat malaysia hanya menilai dr segi kemampuan dan kebolehan seseorg individu itu melakukan kerja melalui dr amatan aku dan aper yg aku nampak dr sekeliling aku bukan dr kata2 org or hasutan seseorg..

sejak akhir2 nie aku dh kurang tgak berita sbb tak abis pasal politik bukan aku tak nak ikut berkembangan tp byak sgt komen2 and cakap2 la..org nie hentam dia,org tue hentam org nie..tp smlm aku da tgk berita berkenaan dgn persidangan di perak..sbg rakyat malaysia aku rasa kecewa tgok wakil kita jadi mcm tu..buat dewan persidangan mcm pasar,perbodohkan diri sendiri dan memalukan diri sendiri je..kenapa ya sampai mcm tue sekali kewarasan pikiran mereka?kenapa mereka tidak duduk pikir kan strategi yg lebih baik dr buat hal yg memalukan cmtu?why not mereka uat plan utk pilihan raya akan dtg agar mereka boleh menang lebih besar dr sebelum ni dr mereka buat kesoh kat dewan tu and tak dapat aper2 hasilnya..

walaupun aku bukan warga perak tp aku malu gk la sbg rakyat malaysia tgok wakil rakyat jadi mcm tue..bg aku,aku memilih wakil2 rakyat nie berdasarkan suara mereka,pendapat mereka mengenai sesuatu isu yg di bangkitkan supaya sesuatu keputusan itu bukan sebulat suara tetapi bia la sesuatu keputusan yg di gubalkan itu di pikir sedalam2 nya.iyer la klu dh org2 dia jer dlm tu dh tentu aper pn kptusannya kroni2 nya akan turut perintah tp klu da pembangkang dh tentu la pembangkang akan sedaya upaya mencari kekurang isu yg berbangkit itu and mempertahankan hujah2nya.bila hujah2 yg bernas dh di keluarkan oleh pembangkang tentu mereka2 ini akan memikirkan sedalamnya sesuatu undang2 yg di gubal itu..

sepatutnya kita kena hormat pd pemimpin yg ada skrg nie..bia mereka lakukan tugas mereka dulu sebelum kita mempertikaikan nya..kadang2 aku tgok stesen tv nie pun mcm berat sebelah gk so aku malas nak tgok bab2 politik nie..walaupun aku tak berapa ikuti sgt tp aku tau aper yg berlaku..dulu kita semua satu hati tp skrg ada pulak puak2 tersendiri..

sedih aku tgok masyarakat kita jadi mcm nie..jgn smpai satu arie nanti negara kita jd mcm negara jiran..tak satu hati akhirnya negara bergolak,rakyat berpecah,ekonomi meruntum dan akhirnya perang yg berlaku..itu ke yg kita sebenarnya nak lihat??byak dh negara contoh yg kita bole lihat apabila politik tidak stabil..aku tak nak idup dlm peperangan..korang nak ke??


Tiada ulasan:

Catat Ulasan