Rabu, 14 Oktober 2009

Fr!eNdS??



Apa sebenarnya yang di maksudkan dgn F.R.I.E.N.D.S or K.A.W.A.N??adakah setiap persahabatan memerlukan pergorbanan??aku tak paham la kenapa ada kawan yg sanggup pergunakan kawan baik nya sendiri dan ada jugak kawan yg rela dirinya di pergunakan oleh kawan baiknya.aper definasi kawan bagi mereka??kadang untuk menjaga ati kawan kita, kita perlu menipu betul ke? so di mana nilai persahabatan kita itu if kawan sendiri sanggup kita tipu..

bermacam jenis kawan kita boleh jumpa tp utk bertemu dgn seseorang yg sekepala,sejiwa,jujur dlm persahabatan dan sanggup susah & senang tidak semudah mengasingkan semut dlm gula..seandainya kita dh berjumpa org yg betul2 serasi dgn kita perlu la kita menjaga hubungan tersebut supaya kekal..

dlm seseubuah persahabatan pergaduhan dan pertelingkahan itu pasti ada dan kita kena bijak utk menjernihkan keadaan.. da satu kisah yg aku alami dgn sahabat aku dulu..ada satu ketika kami bergaduh yg agak lama d sebabkan salah faham..berbulan gak la kami tidak bertegur sapa and btanya khabar each other hingga la satu ketika aku mimpikan diri nya..aku bermimpi,aku g umah dia tp just tgok dia dr jauh jer and dia nampak aku tp tak berani nak tegur..aku terjaga dr tido and asik duk teringat kt dia jer..2,3 arie lepas tue dia dtg umah aku..rupanya dia pun mimpikan aku gak 2 arie sebelum tue..dia mimpi aku sakit..d sebabkan mimpi itu kami berbaik..mgkn d sebabkan perasaan kami kuat so kami mimpikan antara satu sama lain..

ada jugak kawan yg akan tikam kita dr belakang..selama nie kita sangka dia la kawan terbaik kita dan kita percayakan dia sepenuh ati tp akhirnya dia tikam kita dr belakang..kawan2 mcm nie tak kan mempunyai kawan sejati sampai bila2 malah hidup dia tak kan merasa tenang dan bahgia..

oleh itu berhati2 la dlm berkawan..utk mendapat kawan yg baik kita perlu menjadi seorang kawan yg baik dahulu..saling hormat menghormati perlu dlm sesebuah persahabatan




Tiada ulasan:

Catat Ulasan