Isnin, 26 Oktober 2009

REDMUMMY.COM

Hari nie 26.oct.09 complete aku khatam kan blog kak red setelah setiap arie aku baca sejak bulan jun ke julai aku dh lupa tp yg dot com la..yg blogspot belum lg..bg aku tarik nafas dulu baru aku bole mula bc yg blogspot lak..aku nak imbas sikit la mcm mana aku bole tjebak dgn redmummy.com nie sekaligus bukak blohspot aku sndiri..

first aku tau psal wbsite k.red nie kat beautiful nara..blog tue da mentioned psal k.red..mula2 aku uat tak tau jer tp bila dia ckp wanita melayu pertama top 5 aku rasa mesti da yg menarik dlm blog dier smpai jd top 5..so aku pun g la mengintai blog nya..time tu cite yg letak di atas sekali gmbar k red pakai jubah putih tak silap aku tajuk nya 'in white' kot..ntah aku dh lupa..tp aku ingat gmbar k red ms tu..aku rasa entry tue dia uat avertorial berkenaan dgn iklan Darlie kot..aku tak sure sgt..masa aku baca tue aku rasa cm tak da la menarik sgt..maklum la bab2 iklan nie aku kureng sikit..tp bila aku bc beautiful nara lg and blog tu bg tau klu dh duk kt blog redmummy nie mesti melekat punya aku pn try la baca lg..aku kuatkan smngat wei nak baca sbb nak tau napa depa duk kata menarik dan napa blog tu dpt top 5..aku tak kan judge seseorg tue dr cakap2 org sbb lain org lain pndapatnya kan sbb tu aku bersungguh g lawat and baca..

mula2 tue aku rasa cm biasa2 jer tak da yg menarik pun tambah lg aku belum paham lg selok belok blog k.red tu,pening gk la mula2 nak baca but aku gigih gk try cari cite yg lepas2..and aku terbaca cite psal k.red dpt sponsor g jakarta by MAS..aku nie dlm travel agency line so maklumat berknaan pelancongan nie mmg aku akan baca..so bila aku baca aku jatuh cinta dgn cara kak red create the story..seriously sgt menarik,mudah di fahami and byak info yg aku dpt..seolah aku berada di sana..malah entry kak red buat sgt tulus..klu best dia ckp best klu tak selamba jer dia taram..so aku confident dgn apa yg dia promote or tulis kan..

klu nk tau aku nie suka membaca tak kisah la cite aper pn tp bergantung pd cara penulisan gk..klu beli novel pn aku beli penulis yg biasa aku baca dulu baru aku cari penulis baru tue pn aku kena baca isi dulu sbb aku tak kan bc klu olahan cite tak menepati cite rasa aku..biasanya aku g kt midvalley utk beli buku baru sbb kt sana bole duk baca buku tue sampai abis pn bole tak da org nak larang..bebalik pd k red sejak dr entry psal jakarta tu setiap arie aku akn msuk utk baca entry yg lepas2..aku rasa keja aku pn tgangu sbb nie...huhuhuhuhu..nsib baik la aku nie jenis uat keja cepat so abis je keja..ngadap blog k red balik..rasa2 dh penat baca blog k.red aku uat la keja yg da balik..

aku mula rasa nak da blog nie pun sbb dpt semangat dr k.red walaupun dia tak tau tp hakikatnya dr dia la..selama nie aku tak tau blog nie bole uat duit..serius mmg tak tau tp dr k red la aku kenal dunia blog nie..and niat aku buka blog ni pn bkn nak duit pn just nak luahkan perasaan or kongsi2 cite dgn sesapa yg sudi jer..mmg aku suka membaca tp aku tak reti sgt menulis..k.red adalah sumber inspirasi aku..bukan nak tiru cara dia menulis tp aku nak cuba blaja cara olahan yg di buat oleh k.red bg sesebuah entry..kak red kena buka bengkel penulisan blog la k.red mesti ramai yg berminat..

aku admired sgt cara k.red menulis..if aku, aku akan tulis sesimple yg bole tp k.red dia akan tulis sedetails yg mgkin siap da contoh lg..very the comited..tp aku tau bkn senang k.red nak jd cm skrg nie..and utk berjaya dlm apa bidang pn bkn la senang..tp klu minat,bersungguh dan memberi komitmend yg tinggi pasti bole berjaya..aku rasa 3 elemen tue yg da dlm diri kak red sehingga dia berjaya..

aku tak nak menjadi seperti dia tapi aku nak jadi mcm dia versi aku sendiri..aku arap dia kan terus berjaya dlm arena blog..aku tumpang gembira tgok bangsa aku sendiri bole berjaya seperti bangsa lain dlm arena blog nie..aku gk tumpang bangga sebab dia seorang wanita..

entry nie bukan utk mengampu tp sekadar meluahkan pe yg aku rasa and utk memaklumkan pd kwn2 or sedara mara aku mcm mana aku bole terjebak dlm arena blog nie..

1 ulasan: